Jak przygotować program wychowawczo-profilaktyczny na rok szkolny 2024/2025 w oparciu o ewaluację i nowe kierunki polityki oświatowej MEN?
Artykuł 26 Ustawy prawo oświatowe nakłada na dyrektorów szkoły obowiązek corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka. Coroczna ewaluacja programu wychowawczo-profilaktycznego powinna być oparta o wyniki tej diagnozy. Z kolei w czerwcu br. zostały ustalone kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025, odniesienie do nich powinno znaleźć się w programie.
To dlatego w dn. 30 sierpnia br. w godzinach 9.30 – 12.00 zapraszamy Państwa na spotkanie:
„Jak przygotować program wychowawczo-profilaktyczny na rok szkolny 2024/2025 w oparciu o ewaluację i nowe kierunki polityki oświatowej MEN?””.
W programie znajdą Państwo m.in. następujące zagadnienia:
– jakie zapisy powinien zawierać dobrze przygotowany program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki?
– standardy profilaktyki, o które należy zadbać w realizacji działań profilaktycznych w szkole.
– aktualne wyniki na temat dobrostanu psychicznego uczniów w Polsce (badania przygotowane na zlecenie MEN).
– zadania dostosowujące program wychowawczo-profilaktycznego szkoły i placówki do wyników ogólnopolskich, wyników z ewaluacji i priorytetów MEN.
– programy i scenariusze zajęć pozwalające zrealizować zadania uzupełniające działania profilaktyczne szkoły i placówki.
Szkolenie poprowadzą:
– dr Wiesław Poleszak, prof. Akademii WSEI członek międzyresortowego zespołu ds. depresji i samobójstw oraz czynny psychoterapeuta pracujący z dziećmi i młodzieżą, Na zlecenie PARPA autor ekspertyzy dotyczącej wskazań w zakresie prowadzenia działań i programów profilaktycznych adresowanych do dzieci młodzieży dotyczących zachowań ryzykownych,
– dr Monika Baryła – Matejczuk prof. Akademii WSEI psycholog, profesor w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej Wydziału Nauk o Człowieku Lubelskiej Akademii WSEI. Autorka polskiej adaptacji skali Highly Sensitive Person Scale, i Highly Sensitive Child – skal do badania wrażliwości. Autorka publikacji z zakresu konstruowania szkolnych programów profilaktyki (m.in. „Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki aktualnym zadaniem szkoły” opracowanie na zlecenie ORE)
Obydwoje prelegentów współtworzyło na zlecenie MEN standardy wzorcowego programu wychowawczo-profilaktycznego dla placówek oświatowych.
Uczestnicy szkolenia otrzymają dostęp do filmu z nagranego szkolenia, którego integralną częścią jest prezentacja (dostęp na 30 dni) oraz narzędzia i materiały przygotowane przez prelegentów, które ułatwią zrealizowanie diagnozy i ewaluacji.
Szkolenie online (webinarium) odbędzie się 30 sierpnia 2024 r. w godzinach 9.30 – 12.00
Udział w szkoleniu opłacany ze środków publicznych jest zwolniony z VAT.
Koszt udziału w szkoleniu to 259 zł netto. Wypełniony formularz zgłoszeniowy prosimy wysyłać do 29.08 br. na adres email wskazany w formularzu.
WEBINARIUM KROK PO KROKU
1) Do 29 sierpnia br. przyślij skan lub zdjęcie formularza zgłoszeniowego na adres: biuro@profilaktycznie.pl, podaj w nim swój e-mail (warunek konieczny).
2) Na wskazany e-mail otrzymasz link do wydarzenia ( maksymalnie do godziny 15.00 w dniu roboczym poprzedzającym dzień szkolenia) oraz hasło. Uwaga! Jeden link pozwala na odtworzenie transmisji tylko na jednym urządzeniu jednocześnie. Prosimy nie udostępniać linku transmisyjnego innym, ponieważ może to skutkować brakiem dostępu do transmisji
3) Po kliknięciu w link, otworzy się strona startowa na której należy podać swoje imię i prawidłowy adres mailowy oraz hasło.
4) Po podaniu danych i kliknięciu WEJDŹ otworzy się strona poczekalni z programem i opisem prelegentów oraz zegarem odliczającym czas do godziny 9.30 w dn. 30 sierpnia br. czyli czasem rozpoczęcia wydarzenia. To na tej stronie odbędzie się wydarzenie. W każdej chwili mogą Państwo do niego wrócić klikając link z maila.
5) W czasie trwania webinarium istnieje możliwość zadawania pytań w formie czatu, odpowiedzi będą udzielane w trakcie i po szkoleniu.